Vastaus on lyhyt ja ytimekäs: Laadukkaat tuotekuvat myy paremmin kuin tuhat sanaa! Hyvä myyntiteksti on tärkeää. Mutta tiesitkö, että houkuttelevat ja sisältöä tukevat tuotekuvat saavat kävijöitä ostamaan paljon innokkaammin kuin pelkästään hyvä teksti?
Laadukkailla, raikkailla ja ajattomilla tuotekuvilla on tärkeä vaikutus, kun esitellään yrityksen tuotteita ja palveluita. Niistä huokuu katsojalle myös koko yrityksen arvot. Tyylikkäillä valokuvilla yritys ja tuote erottuu kilpailijoista.
Näinä aikoina ihmiset viettävät suuren osan ajastaan netissä vertailemalla tuotteita ja tekemällä ostoksia. Yritystoiminnan säilymisen kannalta on tärkeää, että verkkokaupan tuotekuvat on laadukkaasti toteutettu näyttämään tuotteen todellinen luonne nopeasti, luonnollisesti ja yksityiskohtaisesti.
Myös esitteiden visuaalisuus on hyvä olla kunnossa. Huoliteltu tuotteiden esittely korkealaatuisten tuotekuvien avulla luo arvokkaan vaikutelman jo ensisilmäyksellä.
Pienistä tuotteista on haastavaa tuoda esiin parhaat puolet ja yksityiskohdat ilman korkealaatuisia tuotevalokuvia. Olen halunnut vastata yritysten tarpeisiin erikoistumalla kuvaamaan myös koruja ja muita pienikokoisia tuotteita. Haluan helpottaa tuotteiden valmistajia ja jälleenmyyjiä esittelemään tuotteensa. Tämä laji on haastava ja vaatii kokemuksen ja hermojen lisäksi monipuolista laitteistoa.
Näissä projekteissa käytän suuren resoluution täyden kennon ammattilaitteistoa, jolloin kuvan pidempi sivu on yleensä vähintään 7000-8000 pikseliä. Tämän lisäksi käytössä on makro-objektiivi, jotta tuote voidaan kuvata erikoisen läheltä. Valaisimina käytössäni on värilämpötilaltaan ja teholtaan tarkat Profoto ammattisalamat. Kuvaan suoraan Applen tietokoneelle käyttäen 32-tuumaista kalibroitua 4K-kuvankäsittelynäyttöä, jotta pystyn työskentelemään mahdollisimman tarkasti jo heti kuvausvaiheessa.
Tuotteiden värien ja sävyjen on toistuttava kuvissa luonnollisina, jonka vuoksi käytän korkealaatuisia valaisulaitteita ja kalibroituja näyttöjä.
Potentiaaliset tuotteen ostajat haluavat nähdä myös toiminnallisia fiiliskuvia tuotteiden käyttöön liittyen. Yllä olevassa kuvassa Noccon Sherko ja Johanna ovat kuntosalilla treenaamassa, taustalla Nocco-juoma. Fiiliskuvilla luodaan vahvoja mielikuvia. Tämä saa ostajaehdokkaan visualisoimaan tilanteita, joissa tuotetta voisi käyttää ja milloin tuotteesta voisi olla apua ja iloa.