Kesäloma teki taas tehtävänsä. Nollasi, palautti, ravisteli ja kirkasti. Mutta yksi ajatus jäi erityisesti jyskyttämään mieleen – jo siellä altaan reunalla, missä viilennysjuoma suli kädessä ja aurinko porotti otsalohkoon:
Laadun aistii. Ja sen puutteen aistii vielä nopeammin
Oli kyse sitten hotellista, ravintolasta tai vaikka verkkosivusta – ensivaikutelma muodostui sekunneissa. Ja jos jokin ei ollut kunnossa – tiedät tunteen: vähän nuhjuinen tunnelma, halpa fiilis, joku outo väri tai huono valo, palvelussa epäjohdonmukaisuutta… ja BOOM! – brändi menetti pisteitä.
Niinpä heräs ajatus: Miksi niin moni yritys edelleen aliarvioi visuaalisen laadun merkityksen? Ja miksi edelleen kuulen lauseita kuten:
”No kyllä nää kännykkäkuvat riittää meidän sometarpeisiin.” ”Ei me mitään ammattilaista tarvita, kun meillä on yks työntekijä, joka tykkää kuvata.” Sorry. Ei riitä enää.
Premium-laatu ei ole enää luksusta. Se on liiketoiminnan peruskauraa
Miksi? Koska me eletään ajassa, jossa visuaalinen viestintä = ensivaikutelma. Ja ensivaikutelma = luottamus. Ja luottamus = raha.
Yritys, jonka henkilöstökuvat näyttää ammattimaisilta, tilakuvat vakuuttavilta ja tuotekuvat huokuu laatua – ei vain näytä hyvältä. Se tuntuu luotettavalta, halutulta ja kiinnostavalta. Asiakkaan ei tarvitse arvailla. Se näkee laadun. Se tuntee laadun. Ja silloin se ostaa.
Lomien jälkeen on täydellinen hetki kirkastaa ilme
Mieti hetki:
- Onko yrityksesi kuvamaailma samalla tasolla kuin sen tuotteet ja palvelut?
- Välittyykö teidän brändistä heti fiilis: “Tässä on muuten oikeesti laadukas firma?”
- Näkyykö kuvissa strategia vai sattuma?
Jos ei – nyt on paras hetki tehdä asialle jotain. Ei tarvi tehdä isoa kampanjaa tai uudistaa kaikkea. Mutta pienikin kohotus laadussa voi saada asiakkaan pysähtymään, kiinnostumaan ja ottamaan yhteyttä.
Ja se riittää.
Olen tehnyt premium-kuvauksia yrityksille ja organisaatioille vuodesta 2008.
Autan yrityksiä näyttämään siltä tasolta, millä ne haluaa pelata.
Ja jos taso on korkea – kuvien pitää olla vielä korkeammalla.
Jos sulla on fiilis, että nyt on aika freesata ilmettä, ota yhteyttä!